Mera tyger i lager

Nu har jag rensat bland alla mina tyger och klippt upp en massa mössor... måste ju ladda om jag ska stå på mässa. Dom kommer det bilder på när dom är klara, men eftersom det mesta av tygerna jag hade i mina gömmor tog slut nu (finns bara småsnuttar kvar som ska bli småvantar vid ett senare tillfälle) visar jag dom helt nya tygerna som inte blev helt uppklippta. (Sparade en bit till senare tillfällen)
Dessa tygerna har mammsen köpt med sig upp till mig..
... kommer ifrån Ohlsons tyger

Detta finns nu åter i lager, köpt i nån bod i östernärkes skogar :)

***

Idag har jag testat att sy en barnvagnsfilt. Tycker själv att den vart lite för stor för en barnvagn, men vem säger att man MÅSTE använda den till det? Vi ska ha den som mysfilt i bilen tror jag.
Vart hyffsat nöjd, men nästa gång tar jag nog och kantar med snedslå istället.
Storlek på filten är 70*90 cm, tyget kommer från IKEA.

Inga kommentarer: