Obloggade beställningar!!

Har fått lite sytt på sista tiden... KUL!
(synd bara att inte MER tid finns)

Fick en förfrågan på hårband till en liten tjeja på 5mån.. detta är resultatet!
Vart väldigt fina tycker jag, men väldans trixiga att få ihop :)
Lite mera övning på dom bara så blir nog det bra ska ni se :)
Någon som har nått bra tips? Syr ni på overlocken eller vanlig symaskin?

***

Samtidigt som jag höll på hårbanden så fick jag en beställning på en "miniskötväska", eller blöjfodral som jag kallar dom. Hon hade 2 önskningar om tyg och detta var det ena av dom...
Grönt molntyg på utsidan... (tyget kommer ifrån Ohlssons tyger)
Jag valde att sätta dit en svart knapp och ett svart gummiband.. kan tycka att det blir för vitt med en vit knapp och ett vitt gummiband.
.. och insidan.. enkelt vitt foder.
Blev väldigt nöjd med resultatet, hoppas att du blev nöjd med ;)
(jag vet att du läser detta :) )
Beställningen var ett blöjfodral med ett tillhörande skötunderlägg... Och skötunderlägget glömde jag ta kort på, men det vart i samma gröna molntyg med plastad frotte.

Jag passade på att sy flera fodral i samma veva som detta, mer om det i ett annat inlägg.

God natt!

Inga kommentarer: