Stolt som en tupp..

... Var jag när jag hade sytt klart dessa 2 par byxor till min lilla höna!!

Som ni vet så har jag ju länge sagt att jag skulle vilja lära mig att sy kläder. Så när mamma kom och hälsade på oss i 1 vecka så passade vi på att ha en kurs här hemma :)

Dom röda mysisarna köpte jag tyget till på symässan när jag var där. Kommer dock inte ihåg vart den kommer ifrån, men det är fin fin velur. Mudden kommer från samma ställe.

(Jag ser nu att dom ser lite knasiga ut på ena benet, men dom ligger tokigt och så ser dom högre ut på ena sidan vid resåren... men det är dom icke :) )
Och jeanstajtsen är jag oxså så där skiiit nöjd med. Sydde lite längre uppvik på dom för att kunna vika upp dom och ha anv för dom länge. Dessa är en favvo i lådan redan :)
Tyget kommer från kameleont design, och är köpt på mässan.

Nu har jag beställt hem mera tyg för att öva mig mer på muddbyxor till mina barn. Lila och gröna byxor ska det bli :)

Nästa steg blir att sy en klänning till lilla hönan.. det ska ju bli spännande.

Kram på er!

Inga kommentarer: