Nya babymössor och ulljersey..

Dessa små söta kreationer sydde jag för nån vecka sen.
Passade på när jag sydde andra beställningar.

Sista lilla biten av detta fantastiskt söta tyg blev en mössa som kan passa på en liten tös.
Stl 44cm. (7mån)
Pris: 100kr

Dessa blev så söta tycker jag. Passar från 4-5mån.
Pris: 100kr
BÅDA MÖSSORNA ÄR SÅLDA
***

Fick prova att sy i ULLJERSEY häromdagen när en kund kom och frågade om jag kunde hjälpa henne att sy några mössor som hon skulle ge till nära och kära.
Visst sa jag... ååå vilket fint å skönt tyg. Inte någe sticksigt som man kanske kunde tro.
Dom kommer värma fint i vinter.. Fick själv en mössa som säkert kommer bli toppen till vintern. Mina små pojkar fick varsin med som kommer bli kalas.
Tänkte att det var ett tyg som man kunde anv att fodra mössor i, men nej.. det var alldeles för fint för det.

Vill du ha en mössa uppsytt i ULL JERSEY så hör av dig. Tyget hade hon köpt hos SYDILLA och finns i massa fina färger. Eftersom tyget var lite dyrare än "vanligt" mösstyg så blir priset oxså lite högre.

Må så gott!
 ♥ Sofia

Inga kommentarer: