Små babyvantar..

Igår ägnade jag en stor del av dagen till att hitta en bra mall och storlek till babyvantar. Har sytt några stycken tidigare, men inte blivit riktigt nöjd med dom. Tycker att dom blivit lite för byllsiga lixom. Men nu har jag äntligen kommit på en bra lösning på de problemet, och formen på vanten tycker jag också blev välldans bra. Så som ni kan se så klippte jag till några stycken igår utav alla spillbitar som jag hade liggandes i en låda. Nu är lådan så gott som tom.. 
Här kan ni se resultatet utav alla spillbitarna.. Är mycket nöjd med resultatet!
Och som vanligt när man håller på med något så tar något slut.. i detta fall så tog den vita mudden slut så alla tillklippta vantar vart inte sydda idag... men då har jag ju något att göra nästa vecka med.
(måste bara in till stan och shoppa mudd först)
Är ni sugna på något av paren så kostar dom 70kr/paret och passar bebisar mellan 0-4 månader.
Dom rödblommiga är SÅLDA.

Mönster: Mitt egna
Tyger: Blandade stuvbitar av interlock och jersey.

*****

Och till en liten har detta sett blivit gjort..
En mössa med passande dregglis och fina vantar.
Detta set passar från 5mån skulle jag gissa. 
(tycker att det är så svårt med måtten till bebisar)
Pris: 200:-

***

Ni missar väl inte VÅRREAN?

HEJ SVEJS!

Inga kommentarer: