Halloj...

Tänkte jag skulle visa er vad jag sysslade med innan jul.. :)
Jag fick så många beställningar innan beställningsstoppet så gubben och jag såg varandra vid middagarna sen var det typ inget mer på 1,5v.
Jättekul att så många gillar det jag gör!! 

Detta lilla set är sytt till en liten kille..
Mössa till våren och en värmande halskrage nu i vinter.

Samt en mössa till mamma A :)
(Gillar det här tyget SUPER mycket... himlans fint, båda tygerna är köpt hos Sydilla)

Och så här glad blir man när man har så fina alster på sig :)
(jag har fått godkänt från mamma A att visa er bilden)

Och sen så ville en annan liten kille ha en matchande mössa till sina nya vantar (som inte kom på bild).
Tyget är från JNY i Åre.
  
Och så här fin blir man med både ny mössa och nya vantar på sig.
(Godkänt från mamman att lägga upp bild här)

Lite annat som blev sytt är detta:

2 färgglada halskragar till 2 småtjejer i Örebro.

Syskonmatchande vantar till ett tvillingpar.

Mössa till en dagiskompis mamma

Och en vetevärmare till farfar Mats :)
(Jag sydde 2st vetevärmare och en blev över.. jag lägger den under till salu-knappen.)

Jag har några fler alster att visa... men jag suger på dom en stund till :)

***

Hur går det med att sy kläder då?? - Jo tack, dom blir superfina! I MINA TANKAR :)
Än så länge har jag bara tänkt på allt fint jag ska sy.. fick mina tvillingnålar idag så nu kan jag testa på riktigt.
Härom dagen så slaktade jag ett par kallingar ur sonens låda. Han blev lite skräckslagen när jag började klippa på kallsingarna, men när han fick bestämma tyget på dom nya så var det helt ok igen :)
Jag har kommit så långt att jag ritat ut ett nytt mönster, provsytt dom på fultyg och provat dom på sonen. Dom vart bra!!! Nu ska jag inhandla lite mer resår och ta mig tiden att klippa ut fler kalsonger som ska sys ihop. 
Måste ju börja nånstans och just kalsonger lät som en lätt grej att starta med.

Nu säger jag god natt... Sov gott!

Inga kommentarer: